Richard St. John: A Siker 8 titka..................................
2014. augusztus 20. írta: Berta Csapat

Richard St. John: A Siker 8 titka..................................

"Ez valójában egy 3 percbe sűrített 2 órás előadás, melyet középiskolásoknak szoktam tartani. Az egész a repülőn ülve kezdődött egy nap, mikor épp a TED-re tartottam, 7 évvel ezelőtt. Egy középiskolás diák ült mellettem, egy nagyon szegény családból származó tini.

Szeretett volna lenni valaki, és feltett egy borzasztóan egyszerű kérdést. Azt kérdezte: “Mi a sikerhez vezető út?”

És én nagyon rosszul éreztem magam mert nem tudtam rá jó választ adni.

Szóval leszállok a gépről, jövök a TED-re. És azt gondolom, hűű, egy teremben vagyok egy rakat sikeres emberrel. Miért ne kérdezhetném meg őket hogy mi a sikerük titka, hogy aztán továbbadhassam a választ a gyerekeknek?

És most itt vagyunk, 7 évvel és 500 interjúval később, és most elmondom mi a siker titka és mire kattannak rá a TEDesek.

  1. Az első ilyen dolog a szenvedély. Freeman Thomas így fogalmazta meg: “Engem a szenvedély vezet.” A TEDesek szerelemből teszik amit tesznek, nem a pénzért.
    Carol Coletta azt mondta: “Fizetnék érte hogy azt tegyem amit teszek.” Az érdekesség pedig az, hogy ha valamit szerelemből csinálsz, az magától meghozza a pénzt is.
  2. A munka!
    5_1.JPG

    Rupert Murdoch így szólt hozzá: “Ez nagyon kemény munka.
    Semmi nem megy könnyedén. Ám nagyon jól szórakozom közben.” Azt mondta jól szórakozik? Rupert? Igen, azt. Valóban, a TEDeseknek a munka szórakozás is egyben. És bizony keményen dolgoznak. Rájöttem, ők nem munkamániások. Ők munkamókások. Helyes!
  3. Gyakorlás
    Alex Garden azt mondja: “Hogy sikeres legyél, vesd bele magad valamibe
    és azt állatira sajátítsd el.” Nincs varázslat, csak gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás.

    Képkivágás1.JPG
  4.  Koncentráció
    És a koncentráció. Norman Jewison így véli: “Azt hiszem a kulcs az, hogy egyetlen dologra koncentráljunk.”
    6_1.JPG





  5. Önbizalom
    És tolnod kell magad. David Gallo azt mondja: “Át kell tolnod magad
    a saját fizikai és mentális korlátaidon. Át, át, át.” Át kell törnöd a szégyenlősség és az önmagadban való kételkedés falait. Goldie Hawn így emlékszik: “Mindig kételkedtem magamban. Hogy nem vagyok elég jó, nem vagyok elég okos, nem fogom megcsinálni.” Bizony nem mindig egyszerű túljutni saját határainkon, ezért találták fel az édesanyákat. (Nevetés) Frank Gehry, Frank Gehry mondta hogy “Édesanyám tolt előre.”
    2_2.JPG











  6. A szolgálat!
    Sherwin Nuland azt mondta: “Megtiszteltetés volt, hogy doktorként szolgálhattam.” Sok diák beavat abba, hogy milliomos szeretne lenni. A reakcióm ilyet hallva mindig ez: “Rendben, de magadat nem szolgálhatod, másokat kell szolgálnod úgy, hogy többletértéket adj nekik. Mert ez a valódi meggazdagodás útja.”

    3.JPG
  7. Ötletek.
    A TEDes Bill Gates így mesélte: “Volt egy ötletem –
    megalakítani az első mikro-számítógép szoftver céget.” Azt mondom elég jó kis ötlet volt. Semmilyen varázslat nincs a kreativitásban, hogy ötletekkel álljunk elő, csak pár nagyon egyszerű dolgot kell tennünk. És erre itt rengeteg bizonyítékot adok.

Kitartás.
7_1.JPG

Joe Kraus szerint
“A kitartás a siker első számú oka.” Kitartani a bukásokon át is. És a szarságokon (CRAP) át is. Ami persze a következőt jelenti: “Kriticizmus, Visszautasítás, Seggfejek és Feszültség”. (Nevetés)









A válasz a kérdésre tehát egyszerű: fizess 4000 USD-t és gyere el a TED-re. Ha ez nem megy, használd ezt a 8 hozzávalót, mert hidd el, ez az a 8 elem amely elvezet a sikerhez. Köszönet minden TEDesnek az interjúkért!"

Megosztom Veled, mert nekem is tetszett!

Marika

A bejegyzés trackback címe:

https://bertacsapat.blog.hu/api/trackback/id/tr146620483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása